High, because we can! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu High, because we can! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu

High, because we can!

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

08 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Om even te beginnen met een korte samenvatting van de afgelopen 3 dagen: WOUW!!
Het is duidelijk niet voor niks dat dit soort natuurparken zo bekend zijn en vaak worden beschreven in alle toeristen boekjes! De plaatjes die je erover kan vinden op internet overdrijven ook helemaal niet, soms moeite gehad om niet na elke stap mijn camera weer tevoorschijn te halen..

We kwamen woensdagmiddag met nog een half-aanwezige jetlag aan in het Park. Onderweg langs de lodge gereden waar wij zouden overnachten, om onze bagage af te leveren. Daarna gelijk door naar de meeste centrale bushalte in de Yosemite Valley. Bij het toeristen office gelijk een plattegrondje gehaald en ons laten vertellen wat de mooiste wandelroutes zijn en wat de lengte en moeilijkheidsgraad is die daarbij hoort. Super aardige mensen allemaal, heel erg vriendelijk en behulpzaam.

Laten we maar beginnen met een wandeling van 2 uur zonder al te veel klimmen. We kozen voor de Mirror Lake route, die zoals de naam al zegt rond een mooi meer leidde. Waarom het spiegelmeer heette wordt duidelijk op een foto die ik zal toevoegen. Prachtig uitzicht, heerlijk zonnig en tot onze verbazing bijna geen andere mensen..(??) Omdat we nog wat tijd overhebben voor de laatste bus terug gaat naar onze lodge, pakken we ook nog het rondje naar de Lower Yosemite Falls mee. Wow, wat zijn die watervallen gaaf! En wij zijn hier blijkbaar toevallig in het goeie seizoen, want in de lente stroomt er het meeste water naar beneden.

Als we aankomen bij ons slaapverblijf zijn we zeer blij verrast met de kamer die we aantreffen! Vooral de 2 queen-size bedden roepen onze namen!! Eerst lekker douchen, met pyjama aan en schone haren eten maken met de boodschappen die we al met ons meeslepen uit San Francisco en daarna wat rommelen tot we naar bed 'mogen' van onszelf; 21:30u..!

Dag 2 vertrekken we vroeg naar het park en beginnen we aan de pittige 6-8 uur durende wandeling naar de top (en terug) van Yosemite Falls. Het is vandaag wat mistig, maar dat mag de pret niet drukken. Je weet wat ze zeggen: boven de mist, daar schijnt de zon! Ze hebben niet overdreven toen ze vertelden dat het wel wat klimwerk is en dat we in totaal bijna 1000m zouden stijgen.. Gelukkig waren er meer dan genoeg mooie uitkijkpunten voor een waterpauze en wat nieuwe foto's. Als we bezweet en moe boven aan de top zijn, krijg ik spontaan last van hoogtevrees. Het is er prachtig, maar bij dat laatste stukje naar het uitkijkpunt vlak langs de bergrand met aan de andere kant een diepe afgrond, moet ik wel 2x slikken voor ik Anne achterna ga..
De terugweg voelen we onze benen al lekker in de trilstand staan terwijl we in een vlot tempo weer afdalen naar het niveau van de vallei. Het is dan ook in de lijnn der verwachting dat ik bij 'thuiskomst' gelijk een powernap nodig heb voor ik ook maar kan beginnen aan douchen, koken, eten.. Vanavond zelfs om 20:30 al naar bed.

Vandaag de laatste dag alweer hier, dus alle bagage weer inpakken en klaar voor een 'rustige' wandeling. We kiezen voor de John Muir Trail naar een uitzichtspunt op de Nevada Falls en de Vernal Falls. Na nog geen 100m te hebben gelopen, wordt ons al duidelijk dat deze wandeling zwaarder wordt dan wij hadden gehoopt. Desalniettemin klimmen wij dapper door om zo na nog geen 1,5 uur aan de top te komen en te lunchen met uitzicht op 2 watervallen, Half Dome en een aantal andere mooie bergtoppen. We zijn ruim een uur voor onze bus weer vertrekt al bij de halte en daarom mogen we daar lekker lui een uur op een bankje in de zon chillen (want dat gaan we de komende 6 uur onderweg terug naar San Francisco nog niet genoeg doen..)

We zijn voldaan van de mooie natuur en tegelijk ook 'excited' om de grote stad te gaan ontdekken!

See ya!

• 08 Maart 2014 - 08:32

Eveline + Mannen:

Dat klinkt heerlijk allemaal. Mooie tochten! Heel veel plezier in SF en bij het vervolg!

• 08 Maart 2014 - 08:54

Yasa:

Klinkt super!! Ben heel erg benieuwd naar meer fotos! X

• 08 Maart 2014 - 10:18

Eva:

Heee Nik! Even bijgelezen, had 1e verhaaltje nog niet gezien :) Wat een belevenissen in zo'n korte tijd, klinkt allemaal goed!!! Veel plezier met alle volgende avonturen :) XX

• 08 Maart 2014 - 10:33

Nathalie:

Sounds intense and awesome! Half Dome!! WEEEE =]

• 08 Maart 2014 - 11:38

Geny:

Echt tegek inderdaad! En wat schrijf je dat heeerlijk op! Lezen is al smullen op jouw manier.

• 08 Maart 2014 - 19:42

Michiel En Marijke:

Top, veel plezier de komende weken.

• 09 Maart 2014 - 16:27

Miep:

He Niki en Anne, Sounds good! Lees nu net pas je stukje want ben het hele weekend al op pad.Mooi en spannend en lekker vermoeiend, begrijp ik. Niets mis mee. Als je niet vermoeid raak kom je ook nergens. Houd je maar goed aan Anne vast als je hoogtevrees krijgt. Kiss, miep