It's like... you know?! - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu It's like... you know?! - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu

It's like... you know?!

Blijf op de hoogte en volg Niki

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, Santa Monica

Hi all, how's your day?

Ik weet dat het alweer even geleden is dat ik iets van me heb laten horen, maar dat is eigenlijk alleen maar goed nieuws. We hebben het hier zo naar onze zin dat er gewoon geen tijd over is voor het schrijven van een blog ;-)

Sinds onze aankomst in San Francisco is er alweer zoveel gebeurd, ik ga proberen het volledig maar toch bondig te vertellen. We werden in SF van de bus gehaald door Julia (de dochter van de voormalige synchroonzwem-coach van Monique) en meegenomen naar hun hipster appartment met Oceanview. Erg warm welkom, willing to do anything or bring us anywhere, super lief! De eerste ochtend zijn we gelijk meegenomen naar de baai voor baantjes zwemmen in open water -> KOUD!! (water was 8°) gelukkig konden we daarna opwarmen in de sauna binnen. Verder is SF een heerlijke en mooie stad (20-22°) om doorheen te wandelen (hoewel de straten soms wel erg steil zijn). Alle bekende plekken gezien, foto's gemaakt (veel), ons verwonderd over de prachtige huizen overal en de hoeveelheid hardlopers/sporters in deze kuststad. Toch anders dan het beeld dat we in ons hoofd hadden van Amerika(nen)!

Maandag naar Alcatraz geweest (de voormalige gevangenis op een eiland voor de stad) wat een hele gave ervaring was. Vooral de audiotour maakte het bijzonder, het leek net alsof je zelf een van de gevangene was daar. We konden kiezen voor een Nedelandse audioguide, wat hilarisch bleek te zijn omdat ze alle Amerikaanse uitdrukkingen en stopwoorden letterlijk vertaalden ('weet je' achter ongeveer elke zin). 's Avonds door de zus van Julia naar haar ouders gebracht (Chris en Bill) die aan de andere kant van de Golden Gate Bridge wonen. Ook daar weer erg welkom ontvangen, ze wilden van alles weten en wilden alles voor ons doen.

Chris heeft ons 2x meegenomen naar het YMCA zwembad waar zij zelf ook zwemt en les geeft. Daar konden we van haar leren wat de goeie borstcrawl techniek is en ze liet ons een aantal synchroonzwem kunstjes zien (waar ik volgens haar aanleg voor had..?). Verder zijn we naar een wijnproeverij geweest in de idyllische en Frans-aandoende Napa Vallei en hebben we een dag hun fietsen mogen lenen voor een tocht over de Bridge en langs de boulevard in SF. We hadden ons een klein beetje verkeken op de steile klim naar het begin van de brug ("don't worry, in Holland we are used to riding our bikes everywhere")

Door een klein foutje in de planning van mijn kant vertrok ik donderdagavond al naar LA om vanuit daar vervolgens vrijdagochtend naar Seattle te vliegen. Ik weet dat het klinkt als mijl op zeven, dat was het ook, maar dat krijg je als Anne en ik onze reisplannen continu veranderen terwijl mijn Seattle vlucht al 2 maanden geleden geboekt was. Oh well, it'll be ok!

In Seattle werd ik opgewacht door Alicia (ik kende haar nog van mijn vorige bezoek aan USA bijna 4 jaar geleden). Zeg nou zelf, als het maar 2,5 uur vliegen is, dan is het toch logisch dat "we should meet up for the weekend"?! So gezegd, zo gedaan. We hebben de bekendst Farmer's Market bezocht, we zijn de Space Needle opgeweest voor een te gek overzicht over de stad, lekker geluncht, van de zon genoten (want laat de dag dat ik daar was nou een van weinige dagen zijn dat het niet regende en de zon zelfs scheen). 's Avondshet nachtleven ingedoken, het blijft leuk hoe alle uitsmijters verbaasd opkijken als ik ze mijn knalroze rijbewijs laat zien als ID. Overnacht in een superdeluxe hotel op de 14e verdieping op kosten van Alicia ("you paid yourticket, so I'll arrange a place to sleep)!!

Zaterdagavond weer herenigd met Anne in Santa Monica. Het waren maar 2 dagen apart, maar je raakt toch snel gewend aan het feit dat je 24/7 samen op pad bent ;-) Gelijk de stad in voor een cocktail. "Laten we eens iets nemen wat we nog niet kennen, gewoon een leuke naam kiezen". Na dit super sterke en enigzins smerige drankje op te hebben, besloten we dat het helemaal niet gek is om zo nu en dan gewoon bij het 'oude en vertrouwde' te blijven.
Het is hier duidelijk warmer dan in SF (rond de 25°) wat het erg aangenaam maakt dat ons hostel op 200m afstand ligt van het strand! Een heerlijke sfeer hangt hier, veel sporters en hardlopers en een opvallend groot aangal Yoga-ruimtes! Afgelopen nacht werd ik om 6:30 wakker door een dronken kamergenoot die thuiskwam en aan mijn bed trok, dacht ik... Toen ik echter mijn ogen opende zag ik dag alle bedden stonden te schudden inclusief de hele kamer. Aardbeving! Voordat ik dat besefte en had besloten om misschien toch lichtelijk in paniek te raken, stopte het schudden en waren alleen de 2 Japanse meisjes totaal gestresst naast hun bed gaan staan. "Iedereen blijft verder liggen? er hoeft nu niks te gebeuren? Mooi, dan draai ik me weer om, trusten!"

Nog anderhalve dag hier met bezoek aan Venice Beach, UCLA en vanavond een kroegentocht vanwege St. Patrick's Day vandaag. Daarna door naar Hollywood om het LA leven meer van binnenuit te gaan ontdekken :-)

So.. Life here is like, you know, kinda amazing!!

Ps. foto's komen hopelijk vanavond

  • 17 Maart 2014 - 22:40

    Miep:

    Wat schrijf je weer heerlijk. En wat kan je lekker genieten van alles. Da's ook een kunst. Liefs, mama

  • 18 Maart 2014 - 07:09

    Agaath:

    Genieten!!! (oh dat zei ik de vorige keer ook al) ^^

  • 18 Maart 2014 - 08:23

    Michiel:

    Keep on going.

  • 18 Maart 2014 - 08:51

    Yasa:

    Super leuk! Ook weer veel herkenbare dingen van mijn reis. Nice!
    Veel plezier♡

  • 23 Maart 2014 - 23:52

    Tilly:

    Hoi meiden,
    Wat een super verhaal. Brings back memories. Gaaf als je zo sportief bent als jullie dan beleef je het optimaal. Klimmen, fietsen, zwemmen. Krijg heimwee als ik jullie verhaal lees.
    Die super gastvrije mensen; het is echt heel leuk en zo Amerikaans!!
    Geniet en neem nog een lekker Dunkin Donut want die zijn nergens zo lekker!
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niki

Actief sinds 27 Feb. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 4213

Voorgaande reizen:

04 Maart 2014 - 23 April 2014

My California Dream

Landen bezocht: