Met onze neus in de Walk of Fame - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu Met onze neus in de Walk of Fame - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu

Met onze neus in de Walk of Fame

Blijf op de hoogte en volg Niki

26 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Diego

De overstap van Santa Monica (en met de heerlijke chillheid in San Francisco nog vers in ons geheugen) naar Los Angeles was behoorlijk groot. Dit liet maar weer eens zien hoe verschillend steden zelfs binnen dezelfde staat nog kunnen zijn.

Toen de bus ons afzette bij onze halte, voelden we ons meteen heel erg klein. We stonden letterlijk op de Walk of Fame op Hollywood blvd. Overal om ons heen knipperende neon-lichten en overal mensen verkleed in kostuums van bekende film-figuren (Batman, Superman, Marylin Monroe, captain Jack Sparrow, Spongebob en de rest..) Jongens van verschillende winkels, tour centres en toeristische attracties sprongen ons voor de neus met flyers en kortingsbonnen om ons over te halen bij hun iets te boeken. Wow, even rustig mannen! Eerst maar eens ons hostel zoeken. Nadat we ingecheckt zijn, blijkt onze kamer letterlijk aan de Hollywood blvd te liggen, dus tot in de late uurtjes aan entertainment en live-muziek geen gebrek.

Als we de volgende ochtend zijn bijgekomen van deze kleine 'cultuurshock' besluiten we om onszelf dapper middenin de LA-gekte te gooien en te voet naar het Hollywood-sign te lopen. Dit bleek onze eerste misinterpretatie van de 'grote stad' te zijn; niks is hier op loopafstand. Het is een echte auto-stad. De rest van onze uitjes hebben we dus zoals het hoort met de bus/metro gedaan. Zo hebben we het Getty Center bezocht (een mega groot en gratis museumcomplex wat ontzettend indrukwekkend was!), zijn we naar Griffith Park gegaan om vanaf daar lopend naar het uitzichtspunt op het Hollywood-bord te lopen, in Downtown LA rondgelopen en naar een Basketball Game geweest van de LA Lakers (in het Staples Centre) en naar de vanuit Nederland geboekte MudRace in een buitenwijk van LA. Wat een gave belevenis was dat en wat zijn we heerlijk smerig geworden (zie foto's).
Naast deze hele lijst met activiteiten ben ik ook een dag alleen op stap gegaan omdat ik graag naar Universal Studios Hollywood wilde. Ik heb vanwege de prijs nog even getwijfeld of ik wel zou gaan, maar toch besloten dat dit iets is wat ik van tevoren al wilde zien. Ik heb de meeste animatiefilms van Universal zelf gezien en ook veel van de andere films die daar gemaakt zijn. Hierdoor was het ook zo leuk om langs alle opnamestudios te lopen en in een tour mee te rijden langs de sets van films/series als Jurassic Park, Desperate Housewives en studios van o.a. The Voice. Verder werd er in een show nog laten zien wat voor special effects veel in films worden gebruikt en hoe ze dit maken waardoor het zo echt lijkt op tv. Heel gaaf!!

Zondag zijn we weer uit het drukke LA vertrokken, wat ons goed deed want constant middenin de drukte was wel erg intens. Nu was onze volgende bestemming San Diego. Ook deze stad was weer heel anders dan we tot dan toe hadden gezien, vooral de sfeer die daar hing. Het stikte er letterlijk van de surfers en de algemene stemming was overal erg "laidback". Opzich is dit prima en heerlijk, maar op mij kwam het soms ook wat onverschillig over, wat juist weer de houding van mensen die we eerder hadden ontmoet tegensprak..
Het hostel had een geweldige locatie, nog geen 100m van het strand, maar daar was dan ook ALLES mee gezegd.. We bleken in een super kleine en smalle kamer te liggen met 12 anderen (bijna alleen maar mannen), de bedden lagen allemaal ongeveer op elkaar en het stond er vreselijk.. Helaas hadden we meteen al voor 3 nachten geboekt en betaald, dus we moesten het uitzitten. Oh well, gelukkig was er een Starbucks om de hoek, waar we dan ook de nodige troost-consumpties hebben gehaald :) tot nu toe hadden we het alleen nog maar getroffen met onze slaapplekken, dus we mogen niet zeuren! (toch waren we vanmorgen erg blij dat we onze tassen mochten pakken en we zijn ook gelijk na het ontbijt vertrokken)

Nu voor een volle week in San Diego downtown, waar we voor dezelfde prijs in een TOP hostel zitten, helemaal naar onze zin! We hebben nog niet heel veel concrete plannen voor hier, maar we gaan de week met frisse positieve zin tegemoet :)

Nog maar 1 weekje tot Dinah Shore..! Het komt nu wel erg dichtbij, spannend en tegelijk ook heel veel zin in!!

Liefs Niki

• 27 Maart 2014 - 15:46

Miepu:

Meisjes, meisjes; jullie beleven USA echt op alle fronten. Zelfs in hotelkeuze laten jullie je verrassen en gaan jullie gewoon met die club mannen te bed.
    De stank.....Ik zie je gezicht al voor me Niki ;-)) Ik moet meteen denken aan een nacht in een sleep-inn in Amsterdam in de jaren 70. Boven aan de trap moest ik al over de eerste dronkelap heen stappen. Het is even doorbijten, maar het blijven levenslang de mooiste herinneringen. Leuk om mee te reizen met jullie

• 30 Maart 2014 - 06:35

Fieke:

Ha lieve Nik. Heb net al je blogs in 1 keer gelezen. wauw zeg.. wat een ervarinen allemaal. Jullie hebben een drukke planning vol met gave dingen zo te lezen. Mooi dat jullie zo genieten! liefs uit Thailand