Jetlag..?? Op naar Yosemite Park! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu Jetlag..?? Op naar Yosemite Park! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu

Jetlag..?? Op naar Yosemite Park!

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

05 Maart 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Nadat we allebei ons diploma hadden gehaald, konden we met een gerust hart de zenuwen laten komen voor onze reis, die inmiddels steeds dichterbij kwam. Gisterochtend ontmoetten we elkaar op Schiphol bepakt met een grote tas, een rugzak en de nodige dosis adrenaline; "Nu gaan we dan echt naar Amerika!!"

De beide vluchten (incl overstap) verliepen soepel en het enige punt van zorgen was of onze baggage ook optijd de overstap had gehaald.. Na een uur in de rij te hebben gestaan voor we door de douane konden, waar we grondig werden gesonctroleerd met vingerafdrukken, iris-scans en een diepte-interview over de motivatie en het doel van ons verblijf in The States, zagen we tot onze grote blijdschap onze tassen op de bagageband liggen! Er kon nu echt niks meer misgaan.

Ook al spreekt iedereen hier engels met een super Amerikaans accent en zien we overal borden met 'Welcome in San Francisco', het dringt maar niet tot ons door dat we er nu echt zijn.. Daar komt gelukkig gauw verandering in als we in het centrum van de stad uit de metro stappen en opzoek gaan naar het hostel. Want ondanks de extreme moeheid, de jetlag en het feit dat het al donker is buiten, ontkomen we niet aan de hoeveelheid sirene's, de hoge wolkenkrabbers, de mega grote Abercrombie & Fitch winkel en de vreemde verkeerslichten die allemaal schreeuwen: "Only in America!"

De tassen in het hostel gedropt en onze rugzak geleegd zodat we naar de supermarkt konden gaan. Dit alles zonder op het bed te gaan zitten, om het risico te vermijden dat we dan niet meer op zouden kunnen staan.. Om 22:15 (= 07:15 Nederlandse tijd) moe en op weer terug op de kamer. In bed gaan liggen en met mijn ogen op slaapstand nog proberen een wekker te zetten voor morgenochtend..

We worden om 5:43 gewekt door onze roommate die enthousiast verkondigt dat zij om 6:00 wil gaan douchen, dus dat wij op moeten schieten als we daarvoor nog van de douche gebruik willen maken. Ik vraag me op dat moment alleen af waarom zij ons wakker maakt voordat mijn wekker is gegaan. Het antwoord word me al snel duidelijk als ik op mijn telefoon zie dat ik gisteravond mijn wekker een uur later heb gezet dan de bedoeling was. Oh well, let's blame it on the jetlag!

Het voordeel van naar bed gaan zonder je tas uit te pakken, is dat ik nu ook niks hoef in te pakken. We staan daarom ook netjes om 6:30 uitgecheckt en wel klaar voor de auto die ons bij het hostel op komt halen om ons naar het treinstation te brengen. Vandaag zullen we na een rit van 6 uur met 2 bussen en een trein aankomen bij Yosemite Park. Hier gaan we volop genieten van de rust en schoonheid van de natuur hier, we hebben er zin in!

Mijn volgende bericht zal weer uit SF komen, met hopelijk wat mooie plaatjes van het Park!

Have a nice day!
X Niki

• 05 Maart 2014 - 18:26

Agaath:

Jeeeh! Wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van alle pracht in het park en ik kijk alle foto's tegemoet:)!! Xx

• 05 Maart 2014 - 18:58

Nienke:

Jeej leuk nieuws! Geniet ervan :) xx

• 05 Maart 2014 - 20:55

Miran:

Leuk om te lezen. Have fun!!

• 05 Maart 2014 - 22:25

Mama:

Nu is het dan echt begonnen. Wij rommelen nog met de andere tijd. Was net met Geny naar boeiende psycho analytische film . Veel om over na te denken. Maar dat heb je al gauw met een open einde (want dat was het) Het was vandaag een heerlijke, zonnige dag. Ook om 22 uur nog zacht buiten.

• 06 Maart 2014 - 09:24

Susanna:

Hi Niki: het is begonnen. Maak er een mooie reis van en geniet van alle leuke en onverwachte dingen die je gaat meemaken. Ik ga je volgen :-)
    Heel veel plezier daar!!