San Diego, just what we were looking for! - Reisverslag uit Fullerton, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu San Diego, just what we were looking for! - Reisverslag uit Fullerton, Verenigde Staten van Niki Visbach - WaarBenJij.nu

San Diego, just what we were looking for!

Blijf op de hoogte en volg Niki

02 April 2014 | Verenigde Staten, Fullerton

Afgelopen week in het heel erg kort: San Diego is mijn nieuwe favoriet na San Francisco! Net zoals daar waren de afstanden naar plekken in Downtown over het algemeen goed loopbaar, supermarkt, haven, museum, Balboa Park (oké toegegeven, de terugweg van het park deden we met de bus..) maar alleen omdat het park zelf zo groot was dat musea, een zwembad, een dierentuin, een openluchttheater en zoals dat hier blijkbaar hoort een snelweg allemaal bij het park hoorden. Eigenlijk waren zowel Anne als ik best wel moe en gaar na die eerste dag hier, maar toch besloten we onze stoute dansschoenen aan te trekken en een klein dansje te wagen in the Gossip Grill bar, waar ladiesnight zou zijn. Na onze tot nu toe vrij vrouwloze stapavonden, waren we benieuwd of
het deze keer anders zou zijn, dus 1 drankje kon geen kwaad. Later op de avond bleek dat 4 drankjes ook prima kon, haha! Wat een gevoel van thuiskomen was dat daar. Het feit dat je bij binnenkomst moet 'vluchten' naar de bar om bij te komen van het fijne publiek wat we daar troffen, beviel ons in grote mate. Ook leuk om te merken dat mensen daar makkelijk zijn in het beginnen van een gesprek en natuurlijk leuk dat het onderwerp Dinah Shore al snel op tafel komt en je niet de enige blijkt te zijn die daar heengaat (goh..!)

Gelukkig maken wij met ons accent-loze Engels (wait what, do you think we have an accent?!) binnen no time nieuwe local-vrienden die ons van drankjes, after-party-snacks en een lift naar huis voorzien. We worden daarbij gelijk uitgenodigd om de volgende dag mee te gaan naar een club aan de overkant van de straat voor een ladiesnight op de dansvloer, "Sure, why not!". Ze komen ons bij het hostel ophalen met de auto, blijkt een grote, zwarte en typisch Amerikaanse party-bak te zijn, nice! Na sluitingstijd van de club komt in de auto ineens het spontane idee om naar Vegas te rijden, gewoon omdat het kan, hihi. Puntje bij paaltje verandert dit idee in een ritje naar Coronado Beach (het eilandje in de baai voor SD) met daarbij een prachtig uitzicht op de skyline van de stad aan de overkant.

De hierop volgende dagen doen we het weer even iets rustiger aan, wat wil zeggen dat we 2x naar Coronado gaan (nu overdag) om te zwemmen in een heerlijk openlucht zwembad met uitzicht op de haven en te chillen op het schitterende strand onder een strakblauwe lucht. Ook proberen we nog een keer een strand bij Mission Beach (wat het buurstrand is van ons eerste verblijf in Pacific Beach). Hmm, dit was precies waar we zin in hadden!

Maandag vullen we de ochtend met een bezoek aan het Museum of Contemporary Arts om 's middags meegenomen te worden door onze nieuwe vriendin Sam voor een opfriscursus surfen. Toegegeven, je zou niet zeggen dat we dit 3 jaar geleden een week lang hebben gedaan..haha. Oh well! Dikke lol en een overdosis zout water is het zeker! Vervolgens op temperatuur komen in een restaurant waar we op aanraden een Fish Bowl bestellen met z'n tweeën. Niet verrassend dus dat het geserveerd wordt in een vissenkom, het blauw ziet en wij na een paar slokken ook redelijk goed worden in blubben.. Been there, done that!

Gister alweer onze laatste dag in San Diego, maar niet getreurd, want dat betekent dat we naar de baseball game gaan in het stadion aan het eind van onze straat. Een wedstrijd tussen San Diego Padres en de Los Angeles Dodgers, win-win voor ons dus, super leuk!

Vanmorgen bij het besef dat we dan eindelijk echt naar Dinah Shore gaan spontaan onze trein gemist en daarmee dus ook onze aansluitende bus. Gelukkig zonnige terrasjes in overvloeden waar we neerstrijken voor een welverdiend drankje om in de stemming te komen voor vanavond!

Het volgende bericht komt na de Dinah experience..als we het einde gaan halen.. Zo niet, weet dat ik met volle teugen genoten heb! ;-)

Oh California!!!

• 03 April 2014 - 09:42

Eva:

Wat een goed leven heb jij :) Meer genieten dan dit kan volgens mij niet haha... heerlijk!